Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2012

Σενάρια Πραξικοπήματος στην Αθήνα! Ένα εκρηκτικό κοκτέιλ συμφερόντων



Νοέμβριος 2011

«Το κακό είναι ότι υπάρχουν κάποιοι, οι οποίοι περιμένουν να ακούσουν τις ερπύστριες στην οδό Πανεπιστημίου»


είπε ο λιγομίλητος κύριος, με το συντηρητικό ντύσιμο και την άσπρη καπαρντίνα, ο οποίος περνούσε με ευκολία τις πύλες του μεγάρου της οδού Κατεχάκη και του πενταγώνου και τον έβλεπες συχνά στις δεξιώσεις στην οικία του Αμερικανού Πρέσβη. Δεν είχε περάσει λίγη ώρα αφότου είχε γίνει γνωστή η βόμβα που είχε ρίξει ο πρώην πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, περί δημοψηφίσματος, κάνοντας την Γερμανίδα Καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ και τον πρώην Πρόεδρο της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί να βρίζουν χυδαία και χαμηλόφωνα. 

Την ίδια ώρα στην Αθήνα επικρατούσε αναταραχή και ένταση. Ο ανταποκριτής της γαλλικής εφημερίδας“Liberation” Ζαν Κατρεμέρ  αναρτά το σχόλιό του στο tweeter «Ο Παπανδρέου, στο δείπνο της Τετάρτης, δικαιολογήθηκε για το δημοψήφισμα λέγοντας ότι ήθελε να αποφύγει τον κίνδυνο πραξικοπήματος». Τα τηλέφωνα σπάνε. Νωρίτερα ο πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Μπεγλίτης «ξήλωνε» πιο γρήγορα από όσο θα περίμεναν πολλοί την ηγεσία των ενόπλων δυνάμεων. Μια γαλλίδα δημοσιογράφος, τηλεφωνεί σε έναν συνάδελφό της στην Αθήνα και τον ρωτά για ποιον λόγο ο Πάνος Μπεγλίτης προχώρησε στην άμεση αποστράτευση των τεσσάρων της στρατιωτικής ιεραρχίας. Ένα μήνα πριν είχε δηλώσει – αλλά είχε περάσει στα ψιλά – ότι ο στρατός είναι «κράτος εν κράτει».Νοέμβριος 2011. 

 












Νοέμβριος 2011.Έλληνας δημοσιογράφος τηλεφωνεί σε ένστολο υπουργείο. «Με ρωτούν οι Γάλλοι, γιατί αποστρατεύτηκαν οι τέσσερις. Off the record, τους είπα ότι κάποιοι στην κυβέρνηση φοβούνται πραξικόπημα». Στην άλλη άκρη της γραμμής, ο άνθρωπος με τα γαλόνια δεν απαντά αμέσως. Σκέφτεται. «Μην ακούς χαζομάρες. Οι κρίσεις ήταν τακτικές». 

«Αυτό θα τους πω», απαντά και κλείνει το τηλέφωνο ο δημοσιογράφος. Κάποιοι πολεμοχαρείς, την ίσια στιγμή τρίβουν τα χέρια τους και ονειρεύονται πραξικοπήματα και κάποιοι καλόγεροι ευλογούν “τα στρατά”. Εκτός από τους Γάλλους, και τις βρετανικές εφημερίδες, ενδιαφέρονται και οι Γερμανοί. Ο διευθυντής της γερμανικής εφημερίδας ο διευθυντής της,Γκαμπόρ Στάινγκαρτ γράφει 

«Αν ήμουν από την Ελλάδα, θα ήμουν ανάμεσα σ’ εκείνους που βρίσκονται σε επιφυλακή και ανησυχούν. Θα παρακολουθούσα με δυσπιστία τον στρατιωτικό μηχανισμό που κυβέρνησε τη χώρα ως το 1974 και ο οποίος μπορεί να περιμένει μια ευκαιρία για εκδίκηση. Το γνωρίζουμε από πολλές χώρες: ο δρ Σοκ είναι εχθρός της δημοκρατίας».


  

Στα τέλη του μήνα η εφημερίδα ”Το Βήμα”του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη φέρνει στο φως ένα περιστατικό που έλαβε χώρα στηνΣχολή Ευελπίδων.Σύμφωνα με την εφημερίδα στη Σχολή Ευελπίδων ο αρχηγός των τετραετών έδωσε εντολή να αποχωρήσουν από το αμφιθέατρο της Σχολής οι αλλοδαποί και οι Κύπριοι και στη συνέχεια με ομιλία του μετέδωσε μηνύματα κατά του Πολυτεχνείου και υπέρ της Χούντας, καλώντας τους συναδέλφους του να τραγουδήσουν το χουντικό τραγούδι “Μέσα στ΄Απρίλη τη γιορτή”.


 Μάιος 2012. Η γερμανική έκδοση του Foreign Policy αποκαλύπτει μεταξύ άλλων: Ήδη γίνονται εκτεταμένες συζητήσεις και για την πιθανότητα ενός πραξικοπήματος στην Ελλάδα. Ο«κόκκινος ντάνι», ο ευρωβουλευτής των Πρασίνων Ντανιέλ Κον Μπετίτ δηλώσει, περίπου την ίδια περίοδο «Εάν αφήσουμε τους Έλληνες να φροντίσουν τον εαυτό τους μόνοι τους, διακινδυνεύουμε ένα στρατιωτικό πραξικόπημα». 

Η εκλογική αναμέτρηση της 6ης του Μάη έχει τελειώσει και τα πολιτικά κόμματα, εν μέσω πρωτοφανούς πόλωσης, ετοιμάζονται για την 17η του Ιούνη, ενώ το πολιτικό σύστημα, οι δανειστές, ο επιχειρηματικός κόσμος και τα υπερεθνικά κέντρα παρακολουθούν την εκλογική άνοδο της ναζιστικής Χρυσής Αυγής.Αξιωματικοί του ελληνικού στρατού και της ελληνικής αστυνομίας, δεν ανησυχούν για αυτή καθ΄εαυτή την φύση της οργάνωσης που εισήλθε στη βουλή, όσο για φιλοχουντικούς κύκλους, οι οποίοι την υποστηρίζουν και μιλούν ανοιχτά για πραξικόπημα και για τους αστυνομικούς που την ψήφισαν και ήταν πολλοί. Όμως επιμένουν “Χουντικοί θύλακες δεν υπάρχουν”. Οι πιο καλά ενημερωμένοι, ωστόσο, ρωτούν «Ποιος στις Ένοπλες Δυνάμεις θα κάνει πραξικόπημα;».









Σεπτέμβριος 2012. Τα νέα φθάνουν από τον ευρωπαϊκό νότο. ΣτηνΠορτογαλία η Ένωση των Ενόπλων Δυνάμεων(Associação de Praças- AP) της Πορτογαλίας απαιτεί την παραίτηση του πρωθυπουργού της χώρας. «Κύριε πρωθυπουργέ, για το καλό της Πορτογαλίας και των Πορτογάλων, παραιτηθείτε τώρα» αναφέρει η Ένωση και προσθέτει «Η κυβέρνηση μετατρέπει τους ήδη φτωχούς σε εξαθλιωμένους, και τη μεσαία τάξη σε νεό-πτωχους … Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε, επειδή το θέλει η οποιαδήποτε Τρόϊκα, να καταργήσουμε το Σύνταγμα της Δημοκρατίας μας, ούτε και να επιτρέψουμε την καταστροφή ενός έθνους σαν το δικό μας, με ιστορία 900 ετών, επειδή κάποιοι κύριοι θέλουν να κάνουν την Πορτογαλία αποικία των μεγάλων ευρωπαϊκών και παγκόσμιων συμφερόντων … Οι στρατιωτικοί έχουν ορκιστεί να υπερασπίζουν την πατρίδα, το Σύνταγμα και τους νόμους της Δημοκρατίας. Και θα παλέψουμε ενάντια στις πολιτικές σας έρχονται σε αντίθεση με όλα αυτά». Όλα αυτά στη χώρα, όπου η «Επανάσταση των Γαρυφάλλων» ανέτρεψε τον δικτάτοραΣαλαζάρ, το 1974. Στον πολύπαθο από πολιτικές εντάσεις, Χούντες και εμφυλίους πολέμους ευρωπαϊκό νότο, χρειάζεται προσοχή. Η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ισπανία και η Ιταλία ξέρουν.

Σεπτέμβριος 2012. Τα νέα φθάνουν από τον ευρωπαϊκό νότο. ΣτηνΠορτογαλία η Ένωση των Ενόπλων Δυνάμεων(Associação de Praças- AP) της Πορτογαλίας απαιτεί την παραίτηση του πρωθυπουργού της χώρας. «Κύριε πρωθυπουργέ, για το καλό της Πορτογαλίας και των Πορτογάλων, παραιτηθείτε τώρα» αναφέρει η Ένωση και προσθέτει «Η κυβέρνηση μετατρέπει τους ήδη φτωχούς σε εξαθλιωμένους, και τη μεσαία τάξη σε νεό-πτωχους … Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε, επειδή το θέλει η οποιαδήποτε Τρόϊκα, να καταργήσουμε το Σύνταγμα της Δημοκρατίας μας, ούτε και να επιτρέψουμε την καταστροφή ενός έθνους σαν το δικό μας, με ιστορία 900 ετών, επειδή κάποιοι κύριοι θέλουν να κάνουν την Πορτογαλία αποικία των μεγάλων ευρωπαϊκών και παγκόσμιων συμφερόντων … Οι στρατιωτικοί έχουν ορκιστεί να υπερασπίζουν την πατρίδα, το Σύνταγμα και τους νόμους της Δημοκρατίας. Και θα παλέψουμε ενάντια στις πολιτικές σας έρχονται σε αντίθεση με όλα αυτά». Όλα αυτά στη χώρα, όπου η «Επανάσταση των Γαρυφάλλων» ανέτρεψε τον δικτάτοραΣαλαζάρ, το 1974. Στον πολύπαθο από πολιτικές εντάσεις, Χούντες και εμφυλίους πολέμους ευρωπαϊκό νότο, χρειάζεται προσοχή. Η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ισπανία και η Ιταλία ξέρουν.





Δείτε το σύντομο ντοκιμαντέρ του Παντελή Βούλγαρη με τίτλο “Το χρονικό της δικτατορίας (1967 – 1974)”, το οποίο αναφέρεται στην επιβολή της δικτατορίας τον Απρίλη του 1967 από την ξενοκίνητη Χούντα των Συνταγματαρχών.

 




 


Επτά «πέτρινα» χρόνια μέσα από την κάμερα του Π. Βούλγαρη
«Το Χρονικό της Δικτατορίας 1967- 1974», ένα ανέκδοτο ντοκιμαντέρ του Έλληνα σκηνοθέτη.






Το 37λεπτο ανέκδοτο ντοκιμαντέρ του Παντελή Βούλγαρη «Το Χρονικό της Δικτατορίας 1967- 1974». ταινία, η οποία περιέχει πολύτιμο αρχειακό υλικό· από την κηδεία των Γεωργίου Παπανδρέου και Γιώργου Σεφέρη ως τις δίκες του Αλέκου Παναγούλη και άλλων αγωνιστών.
« Σε αυτό το φιλμ υπάρχει ό,τι καταφέραμε εμείς που μείναμε στον τόπο » είπε ο σκηνοθέτης, ο οποίος θυμήθηκε ότι την ώρα του πραξικοπήματος του 1967 ο ίδιος συμμετείχε στα γυρίσματα της ταινίας «Κιέριον» του Δήμου Θέου. « Συμμετείχαν όλοι» είπε συγκινημένος. « O Αγγελόπουλος, η Μαρκετάκη, ο Φέρρης, ο Βαλτινός. Ήταν μια ταινία όμως που άρχισε να φθίνει,γιατί άλλους τους συνελάμβαναν και άλλοι φεύγανε».
Σιγά σιγά άρχισε να καταγράφει ό,τι μπορούσε με μια κάμερα Super 8. Φυλακές του Μπογιατίου, κάποια στρατοδικεία... Αργότερα το υλικό έφθασε στο Παρίσι, όπου ο Κώστας Γαβράς το είδε μαζί με τον Κρις Μαρκέρ. Αμέσως βοήθησαν τον Βούλγαρη, στέλνοντάς του μια μηχανή 16 mm και φιλμ. Έτσι συνεχίστηκε η κινηματογράφηση. Η κηδεία του Πέτρουλα, οι φυλακές της Ακροναυπλίας, η πορεία της Ειρήνης. « Στη Δικτατορία, από ένστικτο, φανταζόμασταν ότι κάτι θα συμβεί στην κηδεία του Γεωργίου Παπανδρέου », ανέφερε ο σκηνοθέτης, « αλλά κανείς δεν μπορούσε να διανοηθεί ότι θα μαζεύονταν 500.000 άνθρωποι. Ήταν ένας τρόπος για να φανεί ότι η Ελλάδα δεν είναι μια χώρα που δεν αντιδρά ». Όλα αυτά όμως γίνονταν κρυφά. Έπρεπε να έχεις ειδική άδεια για να κυκλοφορείς με κάμερα στους δρόμους της Αθήνας. « Ήταν μια εποχή συντροφικότητας, το ξεκίνημα του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, μια εποχή που τη θυμάμαι σε ένα κλίμα φοβίας και ανασφάλειας,αλλά ταυτόχρονα και βαθιάς ανθρωπιάς. Άρα, είναι ένα χρήσιμο υλικό.Για να ξαναθυμηθούμε εμείς και για να μάθουν οι νέοι ».
Δ εν έλειψαν οι δυσκολίες και τα κυνηγητά. Αλλά αυτό δεν πείραζε γιατί «καταγράψαμε σημαντικά πράγματα από ταράτσα σε ταράτσα, όπως τα γεγονότα στη Νομική. Ίσως η ποιότητα να μην είναι πάρα πολύ καλή,όμως το γεγονός που καταγράφεις είναι» συμπλήρωσε στο τέλος της παρουσίασης

 ο Νίκος Καβουκίδης.

 http://periodista.gr/index.php/greece/item/217-senaria-praxikopimatos
 http://www.alexiptoto.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα δημοσιεύματα δεν αποτελούν θέση η άποψη δική μας αλλά Πολιτών και Bloggers. Επίσης δημοσιεύονται άρθρα εφημερίδων και περιοδικών.
Παρακαλούμε όταν υποβάλετε σχόλιο, να μην χρησιμοποιείτε υβριστικούς χαρακτηρισμούς
και να αποφεύγετε τα greeklish.