Τρίτη, 1 Απριλίου 2014

Ελληνικό, η προδοτική ανατροπή

Αποδεκτή έκανε το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ την πρόταση της εταιρίας Lamda Development για την απόκτηση του 100% των μετοχών της Ελληνικό Α.Ε. όπου οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοί του έκριναν ομόφωνα δίκαιη και εύλογη τη βελτιωμένη οικονομική πρόσφορα, ύψους 915 εκατομμυρίων ευρώ που υπέβαλε το επενδυτικό σχήμα.

 Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να παρουσιαστούν αναλυτικά τα σχέδια της Lamda Development και των συνεργατών της, της κινεζικής Fosun και της Al Maabar από το Άμπου Ντάμπι, στο εγχείρημα της αξιοποίησης του Ελληνικού. 

 
Σύμφωνα όμως με αποκλειστικές πληροφορίες το σχέδιο αυτό, που προβλέπει άμεσες επενδύσεις 1,25 δις και βραχυπρόθεσμες ύψους 5,7 δις εμπεριέχει δυο τουλάχιστον στοιχεία που ανατρέπουν το σκηνικό των αερομεταφορών στην Ελλάδα.

Το πρώτο αφορά την επαναλειτουργία του «Ελληνικού» σαν αεροδρόμιο, με ειδική όμως χρήση που θα επιτρέψει παράλληλα και τις άλλες επενδύσεις οι οποίες έχουν προταθεί, συμπεριλαμβανομένου και του μητροπολιτικού πάρκου.


 Η εξέλιξη αυτή, που ξεπερνά την μέχρι στιγμής απαγόρευση της δημιουργίας δεύτερου αεροδρομίου στην περιοχή της Αττικής, γίνεται δυνατή μέσω του κινέζου εταίρου, η μητρική εταιρία του οποίου έχει ήδη υποβάλει αίτηση για την απόκτηση του πλειοψηφικού «πακέτου» στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».



 Έτσι το νέο «Ελληνικό» θα λειτουργήσει σαν δορυφόρος του πρώτου με ειδικό προορισμό. Πιο συγκεκριμένα η αεροπορική εταιρία του Εμιράτου θα δημιουργήσει εκεί ευρωπαϊκό hub για την εξυπηρέτηση της διακίνησης επιβατών προς την βόρεια Αμερική από την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης.



 Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και το δεύτερο σημαντικό στοιχείο που ανατρέπει το σκηνικό των ελληνικών αερομεταφορών καθώς το «όχημα» που θα τροφοδοτεί το hub από τους ευρωπαϊκούς προορισμούς θα είναι μια «ελληνική» αεροπορική εταιρία, με την αναγέννηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας σε αυτό τον ρόλο. 


Το εμπορικό σήμα της τελευταίας ανήκει μετά την συγχώνευση στην Aegean, όπου θα υπάρξει εξαγορά μέσω επένδυσης. Το σχήμα κάτω από το οποίο θα λειτουργήσει η νέα ΟΑ σαν feederlinerδεν θα είναι ανταγωνιστικό των δραστηριοτήτων του «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ θα εξελιχθεί χωρίς να επαναφέρει την επιβάρυνση που είχε στην περιοχή το παλαιό «Ελληνικό» καθώς οι πτήσεις προς την Ελλάδα θα πραγματοποιούνται με αεροσκάφη νέας τεχνολογίας, ενώ προς την βόρεια Αμερική θα υπάρχει μικρός αριθμός πτήσεων A380 που θα περιορίζουν σημαντικά την κίνηση του αεροδρομίου. 



Σε δεύτερη αλλά άμεση φάση, στην οποία εμπλέκεται το «Ελευθέριος Βενιζέλος» το κοινοπρακτικό σχήμα θα επεκταθεί με την δημιουργία δικτύου προς περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, για τα οποία υπάρχει ήδη πρόταση συμμετοχής στο πλαίσιο ιδιωτικοποίησης τους. 

Προτείνεται μάλιστα και η διασύνδεση των δυο αεροδρομίων μέσω ειδικής γραμμής επίγειου τρένου υψηλής ταχύτητας.




ΠΗΓΗ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα δημοσιεύματα δεν αποτελούν θέση η άποψη δική μας αλλά Πολιτών και Bloggers. Επίσης δημοσιεύονται άρθρα εφημερίδων και περιοδικών.
Παρακαλούμε όταν υποβάλετε σχόλιο, να μην χρησιμοποιείτε υβριστικούς χαρακτηρισμούς
και να αποφεύγετε τα greeklish.