Δευτέρα, 5 Ιανουαρίου 2015

ΣΤΟ ΤΣΙΦΛΙΚΙ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ

Κ.Μαραγκός 
για το Avantgarde 

Δεν είχαν περάσει παρά μόνο λίγες ώρες από το θανατηφόρο ατύχημα σε λούνα παρκ του Ελληνικού στις 27/4/2014, που στοίχισε τη ζωή σε ένα 13χρονο παιδάκι και οι ιδιοκτήτες του λούνα παρκ είχαν προσαχθεί με βαριές κατηγόριες, ενώ τα κανάλια ζήταγαν τη κεφαλή του δημάρχου Κορτζίδη επί πίνακι, εδώ και τώρα και με συνοπτικές διαδικασίες.


 Όχι ότι συγκινήθηκαν με το παιδάκι, απλά ήταν μια ευκαιρία να ξεπαστρέψουν εν ψυχρώ το δήμαρχο που αντιστεκόταν με νύχια και με δόντια στο εξωφρενικό ξεπούλημα του ελληνικού στην εφοπλιστική οικογένεια Λάτση. 

Όταν όμως πρόκειται για ευθύνες εφοπλιστών που κοστίζουν δεκάδες θύματα, ή των κρατικών αρχών που τους δίνουν ότι απαιτούν, δεν υπάρχει κανένας υπεύθυνος.Όλοι σηκώνουν τα χέρια ψηλά. Κανείς δεν ξέρει, κανείς δεν είδε τίποτα.

 «Τώρα δεν είναι η ώρα της απόδοσης ευθυνών, προέχει να διασωθεί ο κόσμος». Τρίχες, ακόμα και εδώ οι ίδιες απατεωνιές.
 Η «διάσωση» ήρθε όταν το πλοίο είχε καεί ολοσχερώς. Μετά από 30 ώρες. Λες και επρόκειτο για κάποιο ναυάγιο όχι 30 μίλια έξω από την Κέρκυρα, αλλά κάπου στη μέση του Ατλαντικού.


Η υποκρισία και η συγκάλυψη των ευθυνών έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Οι γκεμπελίσκοι των δελτίων των 8 και των 9 εδώ και μέρες κοροϊδεύουν τους πάντες με τις αριθμητικές αλχημείες τους. Τη μια μας λένε ότι το πλοίο μετέφερε 475 άτομα και την άλλη ότι οι έλληνες διασωθέντες ήταν 236. 


Είναι προφανές σε οποιονδήποτε δεν είναι ηλίθιος ότι όταν δίνεις συνολικό αριθμό επιβαινόντων σε ένα πλοίο θα πρέπει να μας πεις μετά το συνολικό αριθμό διασωθέντων, νεκρών και αγνοουμένων για να μας βγει και η πρόσθεση. Αλλά εδώ μας λένε για έλληνες διασωθέντες, απλά και μόνο για να μην βγαίνει κανένα νόημα. 

Στη συνέχεια μας δείχνουν τις αγκαλιές των διασωθέντων με τους συγγενείς τους, μερικές μπηχτές για το ιταλικό πλήρωμα και τον ιταλό καπετάνιο, αλλά τα πλάνα από τους συγγενείς των διαπιστωμένα νεκρών και των αγνοουμένων, ήταν εξαρχής εξαφανισμένα και μόνο τις τελευταίες μέρες εμφανίζονται με το σταγονόμετρο.

 Προφανώς κάτι τέτοιο θα χάλαγε το σαξες στόρι του Σαμαρά που «με εντολή του» σώθηκαν οι επιβαίνοντες στον σκυλοπνίχτη της ΑΝΕΚ. Είναι τέτοια η υποκρισία της κιτρινοδημοσιογραφίας που από τις πρώτες ώρες άφηναν να εννοηθεί ότι όχι μόνο το πλοίο, αλλά και η ΑΝΕΚ είναι πια στα χέρια ιταλικών συμφερόντων. Μην τυχόν και αναζητήσουμε τα πραγματικά αφεντικά και τις βαρύτατες ευθύνες που έχουν για το ναυάγιο.


Τα «αμείλικτα ερωτήματα» που θέτουν είναι όλα για τα σκουπίδια: «γιατί έμειναν οδηγοί στα φορτηγά τους», «γιατί το πλήρωμα δεν βοήθησε ως όφειλε στην κατάσβεση ή στη διάσωση», γιατί ο πλοίαρχος δεν βάρεσε συναγερμό από την πρώτη στιγμή. Πράγματι αυτά τα ερωτήματα χρήζουν απάντησης. 


Αλλά από ποιους ζητάνε τα ρέστα, όταν επί μέρες κρύβουν τους πραγματικούς υπεύθυνους αυτής της τραγωδίας; Ποιοι θα απαντήσουν όταν επί ώρες παριστάνουν ότι δεν ξέρουν σε ποιον ανήκει το πλοίο; Όταν φτάσανε στο σημείο να κρύβουν από τα βίντεο και τις φωτογραφίες το τεράστιο λογότυπο της ΑΝΕΚ που πιάνει το μισό βαπόρι στις πλευρές του πλοίου και στο φουγάρο; 


Ποιος θα δώσει απάντηση όταν όλοι μας έλεγαν ότι τώρα προέχει η διάσωση και όχι η αναζήτηση ευθυνών; Στην πραγματικότητα τα κανάλια τα οποία όλως τυχαίως βρίσκονται υπό των έλεγχο των εφοπλιστών, με μια εντελώς άχρηστη υπερπληροφόρηση υπολεπτομερειών γύρω από το ναυάγιο, αποσκοπούν και μόνο στην απόκρυψη των πραγματικών στοιχείων που θα μπορούσαν να ξεδιαλύνουν το τοπίο και να αποκαλύψουν τις αιτίες που οδήγησαν σε αυτή τη νέα εκατόμβη στο βωμό των εφοπλιστικών κερδών.


 ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα δημοσιεύματα δεν αποτελούν θέση η άποψη δική μας αλλά Πολιτών και Bloggers. Επίσης δημοσιεύονται άρθρα εφημερίδων και περιοδικών.
Παρακαλούμε όταν υποβάλετε σχόλιο, να μην χρησιμοποιείτε υβριστικούς χαρακτηρισμούς
και να αποφεύγετε τα greeklish.