Ένα νέο μείζον πρόβλημα έρχεται να περιπλέξει ακόμα περισσότερο την κατάσταση σε ότι αφορά το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και ανανέωσης του υποβρυχιακού στόλου του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και το μέλλον της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας.
Όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές του ΠΝ στο defencenet.gr, ο εκσυγχρονισμός του υπορβυχίου ΩΚΕΑΝΟΣ (S118) "Δεν έχει αποδώσει τα προσδοκώμενα" και συνεπώς "Βρίσκεται στην περιοχή της απόρριψης και μη αποδοχής του από το ΠΝ"!
Βέβαια για την εξέλιξη είναι προϊδεάσει το defencenet.gr με επανειλειμμένες αναφοράς στο πολύπαθο πρόγραμμα Neptune II, το οποίο αρχικά προέβλεπε τον εκσυγχρονισμό τριών υποβρυχίων Type 209/1200,
εν συνεχεία οι Γερμανοί πρότειναν εκτός από το ΩΚΕΑΝΟΣ που είχε ολοκληρωθεί (το υποβρύχιο έχει παραδοθεί από τον Σεπτέμβριο του 2009 και όλοι οι εμπλεκόμενοι "σφυρίζουν αδιάφορα" γιατί κανείς δεν ξέρει πως να το χειριστεί) να ναυπηγήσουν δύο ολοκαίνουρια υποβρύχια Τype 209/1400 και εν τέλει καταλήξαμε στο νόμο Βενιζέλου με την ... αγορά (ενώ αρχικά μας τα χάριζαν τα δύο 1400άρια) δύο νέων Type 214.
Για τα οποία έχουν καταβληθεί 135 εκατ. ευρώ και ακόμα δεν έχει παραληφθεί ούτε βίδα! Εν πάση περιπτώσει το ζήτημα είναι τι θα γίνει με το ΩΚΕΑΝΟΣ, το οποίο έχει κοστίσει 500 εκατ. ευρώ και δυστυχώς δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
Ήταν σαφές από την εποχή του νόμου του Βενιζέλου που τροποποίησε τη Neptune II, τον Σεπτέμβριο του 2009 ότι "κάτι δεν πήγαινε καλά" και εκ του λόγου αυτού μετέθεσαν την παραλαβή για τον ... Μάϊο του 2012 (ενώ το υποβρύχιο οι Γερμανοί το είχαν παραδώσει τον Σεπτέμβριο του 2009 όταν και κατήγγειλαν την σύμβαση με το δημόσιο).
Τώρα που το ΠΝ πιέζεται εξαιρετικά σε ότι αφορά τον υποβρυχιακό στόλο (καλύτερας ας μην μπούμε σε λεπτομέρειες...) έγινε μια ακόμα προσπάθεια (έχουν γίνει και άλλες...) μήπως και με πιο "ελαστική" ανάλυση των προϋποθέσεων παραλαβής, αλλά χωρίς να παραβιάζονται οι κανόνες ασφαλούς πλεύσης γίνει δυνατή η παραλαβή του υποβρυχίου.
Το αποτέλεσμα ήταν "μία από τα ίδια: Το ΩΚΕΑΝΟΣ απ'ότι φαίνεται δεν θα πλεύσει ποτέ πια επιχειρησιακά. Εδώ ανακύπτει και μια σειρά άλλων ζητημάτων πέρα από την επιχειρησιακή διάσταση: Ποιος θα πληρώσει στο ΠΝ τα 500 εκατ. ευρώ που έχουν δαπανηθεί για το αποτυχημένο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού; Οι Γερμανοί της ThyssenKrupp Marine Systems; Ο Ισκαντάρ Σάφα; Τα αδιέξοδα, λοιπόν σε ότι αφορά τα ΕΝΑΕ, αντί να μειώνονται, μεγενθύνονται...
Ας δούμε τι ακριβώς προέβλεπε η Neptune II:
Στις 31 Μαϊου 2002, η ΓΔΕ ανακοίνωσε την υπογραφή συμβολαίου για την αναβάθμιση τριών υποβρυχίων Type 209/1200 ΠΟΣΕΙΔΩΝ με δικαίωμα προαίρεσης για ακόμη ένα, ύψους 826.173.947 ευρώ.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο ομάδες εργσιών: η πρώτη αφορά στη γενική ναυτική επιθεώρηση των σκαφών και στην αποκατάσταση των ευρημάτων, την ολική αντικατάσταση της υπερκατασκευής και των καταστρωμάτων, τη γενική επισκευή των τεσσάρων κύριων μηχανών, τη γενική επιθεώρηση και επισκευή του κινητήρα πρόωσης, καθώς και το σύνολο των λοιπών εργασιών προγραμματισμένης συντήρησης και μακράς ακινησίας επί του υλικού. Η δεύτερη ομάδα αφορά στον εκσυγχρονισμό και περιλαμβάνει:
-τοποθέτηση ενός σύγχρονης τεχνολογίας ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης μάχης με δυνατότητα βολής κατευθυνόμενων βλημάτων Sub Harpoon
-αντικατάσταση του Συστήματος Διεύθυνσης Βολής Τορπιλών
- εγκατάσταση Συστήματος Βολής Βλήματος (WES)
-εγκατάσταση συστήματος αναερόβιας πρόωσης (AIP: Air Independent Propulsion)
-αντικατάσταση των ραντάρ επιφανείας, ηλεκτρονικών μέσων υποστήριξης (ESM: Electronic Support Measures)
-εγκατάσταση κεραίας έγκαιρης προειδοποίησης ESM
-εγκατάσταση ιστού SATCOM (δορυφορικών επικοινωνιών)
-εκσυγχρονισμός του επικοινωνιακού συστήματος και αντικατάσταση του ιστού επικοινωνιών
- εγκατάσταση δύο αδρανειακών συστημάτων ναυτιλίας και ηλεκτρονικού δρομομέτρου
-εγκατάσταση δύο αδρανειακών συστημάτων ναυτιλίας και ηλεκτρονικού δρομομέτρου
-εγκατάσταση συστήματος εκτόξευσης παραπλανητικών δολωμάτων (decoys)
-εγκατάσταση τακτικής ζεύξης δεδομένων Link-11)
-αντικατάσταση stand πηδαλίων
-αντικατάσταση ηλεκτροπαραγωγών ζευγών εναλλασσόμενου ρεύματος
-αντικατάσταση έλικας
-αντικατάσταση συστήματος αντίστροφης όσμωσης (reverse osmosis)
-μετασκευή θυρίδων καθόδου για την υποδοχή βαθυσκάφους διάσωσης
λήψη μέτρων μείωσης θορύβου
Μετά την αναβάθμιση η διάρκεια πλεύσης σε κατάδυση με 4 κόμβους χωρίς αναπνευστήρα υπολογιζόταν πως θα επεκταθεί από 95 σε 362,5 ώρες, ενώ η επικάλυψη της έλικας εξασφαλίζει χαμηλότερο ίχνος θορύβου. Κάπου εκεί φαίνεται ότι το πρόγραμμα δεν κατάφερε να ανταπροκριθεί στις αρχικές προδιαγραφές.
Οι εργασίες ξεκίνησαν με το υποβρύχιο ΩΚΕΑΝΟΣ (S118) το Νοεμβρίου του 2004, όταν το ανθεκτικό σκάφος κόπηκε σε δύο σημεία για να προστεθεί μελλοντικά το τμήμα ΑΙΡ και να αφαιρεθούν οι 4 πετρελαιοκινητήρες με τις ηλεκτρογεννήτριες, ο ηλεκτροκινητήρας πρόωσης, οι αντλίες κυτών και άλλα συστήματα.
Κατά την διάρκεια των εργασιών αυτών προέκυψε η ανάγκη αντικατάσταση του κελύφους των πετρελαιοκινητήρων MTU 12V493 TY60 εξαιτίας ρωγμών, μαζί με άλλες, πρόσθετες εργασίες. Στις 31 Μαΐου 2006 υποβλήθηκε αναθεώρηση της σύμβασης αναβάθμησης για τελική έγκριση και υπογραφή, όμως το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας καθυστέρησε να ανταποκριθεί για διάστημα ενός έτους.
Μέχρι τον Ιούλιο του 2008, η καθυστέρηση στην παράδοση του ΩΚΕΑΝΟΣ ήταν 17 μήνες βάσει της αρχικής σύμβασης και έφτασε τελικά τους 31 όταν παραδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2009. Αλλά δεν παραλήφθηκε και ούτε πρόκειται να παραληφθεί...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Για την προσπάθεια μας ζητούμε το ελάχιστο από εσάς.
Κάθε φορά που διαβάζετε μια είδηση κάντε απλά ένα κλικ σε μια διαφήμιση. Ευχαριστούμε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα δημοσιεύματα δεν αποτελούν θέση η άποψη δική μας αλλά Πολιτών και Bloggers. Επίσης δημοσιεύονται άρθρα εφημερίδων και περιοδικών.
Παρακαλούμε όταν υποβάλετε σχόλιο, να μην χρησιμοποιείτε υβριστικούς χαρακτηρισμούς
και να αποφεύγετε τα greeklish.